Urenco
(Terrein)indeling
Bij het ontwikkelen van de indeling van het terrein hebben enkele onderwerpen centraal gestaan:
Waar mogelijk gescheiden verkeersstromen; dit betekent aparte toegangen en rijroutes voor
vrachtverkeer, personenauto’s personeel, personenauto’s bezoek, fietsverkeer en voetgangersverkeer.
Aandacht voor een heldere routing over het terrein, waarbij kruisend verkeer moet worden voorkomen of de kans daarop geminimaliseerd. Voor vrachtwagens resulteert dit in de keuze om 1 rijrichting aan te houden op het terrein, zoals in het logistiek masterplan aangegeven. Voor fietsers zijn er diverse stallingsplekken op het terrein aanwezig. Tevens is er buiten de poort een ruime fietsenstalling aanwezig. Als uitgangspunt genomen dat er geen fietsbewegingen over het terrein plaatsvinden; de stalling wordt gepositioneerd vlakbij de toegang tot het terrein. Voor voetgangers is vanaf de terreinentree en langs het gebouw een eigen wandelroute. Vrachtauto’s, personenauto’s, fietsers en voetgangers kruisen elkaar minimaal op het terrein.
Ontwerp
Het ontwerpt van het kantoorgebouw is voor en met URENCO als een integraal team opgesteld . Om dit proces intern optimaal te beheersen zijn er tijdens de ontwerpfase vaste overlegmomenten waarbij het gehele team vertegenwoordigd is. Daarnaast wordt er gewerkt met een vast team en hebben de ontwerpers het proces van begin tot eind begeleid. Hierdoor worden de kansen op communicatie fouten tijdens het ontwerp traject verkleint.
Extern zijn er overlegmomenten met opdrachtgever, gemeente, maar ook met de gebruiker, om de kans te minimaliseren dat het eindresultaat niet aan de verwachtingen voldoen. De interieurontwerpster zal hierin de opdrachtgever van advies voorzien.